Home

ZX-10 fra skrot til flot



Sommerklargøring af Brorlorts knallert. Billedserien starter desværre først efter kåbedele, karburatorer og motor m.m. er fjernet.


 




Bukket forgaffel






Ridset bagsvinger






Midlertidigt lager af kåbedele






Og den gamle motor






Peters specialmade kawasaki pivotpin driver.

Den består af en let modificeret cementblander til en boremaskine.





Her sad bagsvingeren og bagdæmper.

Ca. 1 time med konstante slag fra en stor mukkert førend bagsvingeren gav op!





Næsten færdig ;-)






Aftenens høst af stumper.






Ny motor m.m.






Væk med alle de gamle ledninger. Nemmere end man skulle tro ;-)






På med ny bagdæmper/fjeder, bagsvinger og bagskærm.






For ikke at glemme den ny bremsekaliber og hjul.






Det ny ledningsnet og tændspoler er også kommet på.






There can be only one......






Har helt glemt at vise den oliefri kompressor som driver slagnøglen (i baggrunden).






Væk med de gamle skæve.






Kronrørsleje






Leje sidder fast. Mangler en aftrækker!






Same same






Det er forenden der arbejdes på






Styr, håndtag, tændingslås og ledningsnet samlet.






Friskt forhjul, bremser, stålarmerede bremseslange. Og fremfor alt, lige forgafler .






Resultatet af endnu en dags arbejde, - forfra






og bagfra (Bemærk at centralstøtten ikke længere er bukket)






Ups der blev noget tilovers






Der er altid god hjælp at hente fra Morten. Sværdet er et uundværligt stykke specialværktøj.






Motoren skal løftes op på plastickassen så den næsten passer i højden.






Men hvordan i alverden fik vi den dog ud og ned ??? Det er i hvert fald sværere at få den på....






Per spurgte hvorfor vi ikke bare vippede den ind i stedet for at løfte den fulde vægt. - .. nemmere .....meget nemmere.






Bum! På plads.






Udstødning på plads. Ny kølerslange inde bag ved ;-)






De originale dobbelt-potter






Oliekøler, køler, net og hornene er på. Flere nye kølerslanger.






Nåede desværre ikke at sætte karburatorer på.






Det eneste der røber at det er 16 år gamle stumper er en smule rust indvendigt i potterne.






Endelig kom karburatorer på. Gaskabler justeret sublimt!






Så luftfilterkassen med KN-filter.






Kobling og bremse fyldes med ny bremsevæske og luftes ud til den helt store guldmedalje.






Kølervæske på.






Peter og Morten fixer batteriet inden start.






Here goes......... Og det lykkedes i 2. forsøg efter ca. 10 sekunder. Imponerende ik'.






Her står den bare og brummer. Stort!!!!






Den kan endda køre ;-)






Pakket væk for idag. Venter kun på alarm og kåbe.






Den tidligere ejers forgæves forsøg på at lime en lille dims til at fastholde en kåbedel på højre side.






Først limet, derefter støttet af glasfiberarmeret polyester. Så burde det holde!!






Så er der sgu' færdig.






Klar til at blive vredet i øret.